fbpx
Hoppa till innehåll

Julmatspressträff med Livsmedelsföretagen och Fazer

På julmatspressträffen kl 15.00 den 21 november hos Fazer i Stockholm presenterar Livsmedelsföretagen resultatet av sin stora årliga julmatsundersökning. Fazer delar med sig av intressanta fakta om bland annat julgodis. Pressträffen övergår sen till Fazers julmarknad där det blir provsmakning av godsaker till julfirandet från Fazers breda produktsortiment.

21
nov
21 november 2024
Fazers kontor, Sankt Eriksgatan 119, Stockholm

På pressträffen kommer bransch- och arbetsgivarorganisationen Livsmedelsföretagen presentera den definitiva undersökningen om hur svenskarna äter, dricker, lagar och firar jul. Livsmedelsföretagen har genomfört undersökningen sedan 2013 vilket ger dem en unik insikt i svenskarnas julfirande och olika trender i vad vi äter och dricker till jul.

Julmatspressträffen följs därefter av Fazers Julmarknad – en sagolik julvärld med bakningstips, nya recept och smakprover av gröt, havredryck, juliga brödsnittar, bullar
och godis. Dessutom kan man själv få dekorera godsaker tillsammans med proffs.

Tid: 21 november kl. 15.00-15:45 för presentation av Livsmedelsföretagens årliga julundersökning. Fazers julmarknad startar i gång direkt efter pressträffen och har öppet hus fram till kl. 17:30.

Plats: Fazers kontor, Sankt Eriksgatan 119, Stockholm

Anmälan: Anmäl dig till event@fazer.com senast 19 november kl 12.00. Meddela gärna om du har för avsikt att komma kl 15.00 (dvs till presentationen av undersökningen) eller om du kommer senare till öppet hus. Föranmälan är obligatorisk.

OBS! Pressträffen är öppen för media samt för mat- och dryckesskribenter. Begränsat med platser.

Har du frågor om undersökningen? I så fall kan du vända dig direkt till Livsmedelsföretagens presschef Daniel Emilson!

Daniel Emilson

Presschef
Skicka e-post till Daniel
08-762 65 13, 076-275 83 60

Daniel är presschef på Livsmedelsföretagen. Förutom att vara huvudsaklig kontaktperson gentemot media så ansvarar Daniel även för ett flertal av Livsmedelsföretagens externa kommunikationskanaler. Han arbetar löpande med krishantering, rådgivning till medlemsföretag, budskapsformulering och skribentuppdrag samt externa aktiviteter som t ex Matdagen och Almedalen. Daniel har arbetat med kommunikation sedan 2007 och dessförinnan jobbade han i fyra år på Utrikesdepartementet. Daniel har en pol. mag. med statsvetenskaplig inriktning.

Mer i kalendern