Endagskurs 27 augusti: Kom igång med exporten via e-handel
Med e-handel är världen (och konsumenterna) nära och full av potential. Den 27 augusti arrangerar Business Sweden en kurs om hur e-handel fungerar och vad du ska tänka på när du ska sälja dina livsmedel online mot nya marknader.
På kursen den 27 augusti presenterar Business Sweden hur man på bästa sätt kan förbereda sig inför en internationell satsning av sin e-handel med särskilt fokus på livsmedelsexport. För en lyckad e-handelsexport är det ofta av stor betydelse eller till och med avgörande att anpassa sitt erbjudande lokalt på varje e-handelsmarknad. Kursen går igenom allt ifrån rent exporttekniska frågor såsom produktkrav, tull- och momsregler, dokumenthantering och legala krav till ren marknadspraxis, lokala preferenser och beteendemönster.
Kursmål
Kursens mål är att ge ökad kunskap och informera om hur man kan gå tillväga när man vill ta klivet ut och börja sälja livsmedel online internationellt. Kursen går igenom trender, lagar, regelverk och marknadspraxis för global e-handel. Du kommer att presenteras för verktyg som företaget kan ha stor nytta av i era förberedelser för att bli framgångsrika och effektiva internationella e-handelsföretag. Kursen ger även utrymme för case-övningar och erfarenhetsutbyte mellan deltagarna.
Målgrupp
Kursen vänder sig till företag och entreprenörer som vill sälja livsmedel online mot kunder (B2C) på andra marknader.
När: Tisdagen den 27 augusti kl 08:45 – 15:30
Plats: Business Sweden, World Trade Center, Klarabergsviadukten 70, Stockholm
Kostnad: Kostnadsfritt, subventionerat genom Try Swedish-programmet. No show avgift om 500 SEK kommer att tas ut för anmälda som inte närvarar.
Anmälan
För anmälan och frågor kan du kontakta Linda.laszlo-ek@business-sweden.se eller Christina.stantceva@business-sweden.se. Välkommen!