Inbjudan till branschträff i Malmö 23 november

Hur skapar man en hållbar arbetsmiljö som bidrar till företagets utveckling? Vad kan du få för hjälp för att börja exportera? Hur pratar man bäst med myndigheterna? Ta del av dessa och flera andra spännande ämnen under Livsmedelsföretagens branschträff den 23 november på Slagthuset i Malmö.

VAR: Slagthuset, Jörgen Kocksgatan 7a, Malmö
NÄR: 23 november 2017
TID: 09:00–15:30

På branschträffen har du möjlighet att fördjupa dig i olika ämnen som är viktiga för dig som livsmedelsföretagare att ha koll på. Träffen är dessutom ett utmärkt tillfälle att knyta kontakter med andra företagare och utbyta erfarenheter. Här hittar du samtliga ämnen, schemat för dagen och info om hur du anmäler dig:

Hållbar organisationsutveckling – varför är organisatorisk och social arbetsmiljö viktigt?
En god arbetsmiljö är en grundläggande förutsättning för företag som vill vara konkurrenskraftiga och ha en långsiktigt hållbar utveckling. Men vad ska ditt företag göra för att utvecklas på ett hållbart sätt? Vilka arbetsmiljöfaktorer har visat sig vara avgörande?

Aktuellt inom lagstiftning på EU-nivå
Vi berättar om ny livsmedelslagstiftning som beslutats eller diskuteras inom EU just nu. Det gäller bland annat regleringar av akrylamid, transfett, närings- och hälsopåståenden och ursprungsmärkning.

Så fördubblar vi livsmedelsexporten till 2025
Svensk livsmedelsexport uppgår idag till ca 50 miljarder kr men potentialen är betydligt större. Lär dig mer om vad som görs för att stärka svensk livsmedelsexport och vilken hjälp som finns för dig som vill börja exportera.

Våga föra dialog med myndigheterna
Hur väl förberett är ert företag när kontrollmyndigheten kontaktar er? Vad gör ni när Livsmedelsverket är på väg ut med information som berör ditt företag? Få konkreta tips och diskutera hur man på bästa sätt hanterar kontakten med myndigheterna.

Vad är egentligen personliga skäl?
Vad betyder misskötsamhet och vilka grunder finns egentligen för uppsägning på grund av personliga skäl? Hur kan du som arbetsgivare agera när en anställd inte sköter sig? Våra arbetsrättsliga experter förklarar och svarar på dina frågor.

SCHEMA
09:00–10:00 Frukost och mingel med branschkollegor
10:00–11:30 Introduktion
11:30–12:30 Lunch
12:30–15:30 Ämnesfördjupning och diskussion

ANMÄLAN
Deltagandet är kostnadsfritt för Livsmedelsföretagens medlemmar. Kostnad för övriga är 3 000 kr exklusive moms. Anmälan görs i formuläret nedan:

[ninja_forms id=63]

KONTAKTPERSON
Daniel Säfström, daniel.safstrom@li.se