Livsmedelsföretagen byter utseende
Om du är medlem i Livsmedelsföretagen eller följer oss på annat sätt så har du kanske sett att vi lite här och där har börjat använda både en ny logotyp och en ny grafisk profil. Vi hoppas att vårt nya utseende bättre ska spegla och representera Sveriges godaste och mest dynamiska industri.
Vår fantastiska bransch befinner sig i ständig förändring. Nästan varje dag kommer det nya och spännande produkter, företag, smaker, tekniker och idéer. Och om våra medlemsföretag utvecklas så måste givetvis vi också göra det.
Därför har vi under hösten och vintern arbetat med att ta fram ett helt nytt utseende för Livsmedelsföretagen. Ett utseende som vi hoppas känns fräscht, modernt, mänskligt och tilltalande, precis som vår bransch.
Sedan några veckor tillbaka har vi så smått börjat använda vår nya grafiska profil och vår nya logotyp. Vi rullar nu ut dessa i etapper. Under våren kommer du därför se både det nya och det gamla utseendet, och vi räknar med att vara helt klara med vår ”makeover” till sommaren.
Hoppas du gillar vårt nya utseende och tycker att det känns representativt för Sveriges godaste industri.
Med vänlig hälsning,
Jimmy Sandell, kommunikationschef