Try Swedish exportprogram och aktiviteter 2018-2019
Business Sweden har regeringens uppdrag att bidra till att stärka den svenska livsmedelsexporten. 2018-2019 kommer Business Sweden anordna och delta i ett stort antal livsmedels- och exportrelaterade aktiviteter i Sverige och utomlands. Här kan du se hela listan på aktiviteter och även anmäla ditt intresse för att delta.
Kommande aktiviteter och mässor som Business Sweden kommer att delta i:
2018
- Storbritannien: London Innovation Day: Food at Home & in Cities, 11 oktober
- Singapore: Food Business Days, 15-16 oktober
- Kina: Accelerate sales in China’s food and beverage market, seminarium, Stockholm 17 oktober, Malmö 19 oktober
- Kanada: En affärsmöjlighet för svenska ekoföretag, seminarium, Stockholm, 25 oktober
- Sydkorea: Nordic Food and Beverage Promotion day, Seoul, 5-7 november
- Kina: Understanding China’s food and beverage market, Shanghai 5-13 November (Nordic Culture week, Matchmaking event & Alibaba store visit to Food & Hotel China fair)
- Sydkorea: Try Swedish pavilion at Seoul International Cafe Show, Seoul, 8-10 november
- Sverige: Natural Organic Food fair, Malmö, 14-15 November
- Sydkorea: Try Swedish campaign at Market Kurly, e-commerce kampanj, Seoul, 7-13 december
2019
- Tyskland: ISM, Köln, 28-30 januari, godis och konfektyrmässa
- Tyskland: BIOFACH, Nürnberg, 13-16 februari, ekologisk mässa
- Kanada: Organic Food business days Toronto, Vancouver
- USA: Natural products expo west Anaheim, CA, 5-9 mars
- Japan: FOODEX, Tokyo, 5-8 mars
- Hongkong: HOFEX, 7-10 maj
- Kina: SIAL CHINA, Shanghai, 14-16 maj
- Nederländerna: PLMA, Amsterdam, 21-22 maj, private label mässa
För mer information
Besök Try Swedish eller kontakta Maria Varnauskas, Manager Try Swedish Export program, maria.varnauskas@business-sweden.se, tel: 070 815 02 63 eller Elina Uebel, Project Manager Try Swedish, elina.uebel@business-sweden.se, tel: 072 227 20 86